Kunskapsdatabas: Felsökning
Mitt bredband fungerar inte, vad ska jag göra?
Postad av Tomas Larsson på 10 February 2014 10:58
Felsökningsguide

Om dit bredband inte fungerar rekommenderar vi att ni följer dessa steg för att underlätta vidare felsöknig.

  1. Kontrollera att alla kablar sitter där de ska och inte är skadade.
  2. Starta om all utrustning. Router och ev. modem eller fiberkonverter startas enklast om genom att man drar ur strömkabeln i minst 30 sekunder. Starta om datorn sist.
  3. Om det fortfarande inte fungerar, prova att koppla datorn direkt mot bredbandsuttaget eller modem/fiberkonverter för att utesluta fel i mellanliggande utrustning som t.ex. router.
  4. Om det fortfarande inte fungerar, om möjligt testa med en annan dator och nätverkskabel.
  5. Ifall inget av ovanstående hjälper, kontakta vår support för att felanmäla ditt bredband.
(2 röst(er))
Denna artikel hjälpte mig
Denna artikel hjälpte mig inte

Kommentarer (0)
Help Desk Software by Kayako Resolve